Vento
Kompleksowa obsługa węzłów łożyskowych

Dozowniki smaru i oleju Oilrite

Poniżej przedstawiamy ogólny zarys układów centralnego smarowania. W szczególności polecamy urządzenia do smarowania łańcuchów - smarowanie kroplowe , natryskowe lub za pomocą szczotek. Aby otrzymać szczegółowe rozwiązania prosimy o kontakt z nami.

Układy dozowania smaru i oleju. System PURGE-X

System PURGE-X

Prostota konstrukcji, instalacji i konserwacji są znakiem firmowym PurgeX®. Każdy układ składa się z niezależnej pompy, w skład podstawowych wymogów wchodzą jedynie : zbiornik środka smarnego, 3-drożny zawór elektromagnetyczny, regulator czasowy lub sygnalizator sekwencyjny, przewody i łączniki.

System PURGE-X - schemat użytkowania

System PurgeX jest wyśmienity do rozpylania zarówno oleju jak i smaru w pożądanych punktach. Zapewnione są oddzielne układy sterowania dla doprowadzeń powietrza oraz smaru. Środek smarny oraz powietrze mieszają się w dyszy wylotowej by maksymalizować wydajność smarowania. Wysoka jakość wykonania, zapewnia prostotę funkcjonowania oraz niezawodność pracy w długich okresach czasu. Precyzyjne dawkowanie osiągane jest dzięki konstrukcji wyporowej i możliwości regulacji.

  • Proces smarowania jest inicjowany przez sprężone powietrze dostarczane z 3-drożnego zaworu elektromagnetycznego.
  • Po usunięciu sprężonego powietrza, tłoczek oraz zawór spustowy reagują, pozwalając na to by olej lub smar dotarł do komory pompowania.
  • Dla aplikacji z wieloma punktami smarnymi, system PurgeX dostarcza się jako moduł wielosekcyjny ze wspólnymi przyłączami doprowadzającymi powietrze oraz olej/smar, posiadającymi połączenia gwintowe Threadapter. Każdy dozownik PurgeX w systemach wielosekcyjnych pracuje jako pojedyncza pompa z oddzielną regulacją dawki smaru na cykl.
  • W zastosowaniach rozprowadzających olej, konstrukcja sterowana pneumatycznie pozwala w rozwiązaniach o szybko przebiegających cyklach na dostarczanie małych dawek oleju na cykl.

Smarowanie łańcuchów

Wszystkie łańcuchy powinny być smarowane w celu uniknięcia dużych kosztów związanych z ich szybszym zużyciem. Zastosowanie się do podawanych tutaj zaleceń zaowocuje kilkukrotnym wydłużeniem żywotności łańcuchów. Smarowanie łańcucha zaleca się nawet, gdy łańcuchy pracują przy dużym zakurzeniu i tarciu. Jedynie, gdy smarowanie jest niemożliwe do wykonania, łańcuch może pracować 'na sucho', kosztem jego żywotności.

SMAROWNICE ŁAŃCUCHÓW dozują olej grawitacyjnie ze zbiornika dostarczając go do zintegrowanej szczotki za pośrednictwem regulowanego zaworu igłowego.

SMAROWNICE ŁAŃCUCHÓW

Dozowniki pneumatyczne

Dozowniki pneumatyczne

AKRYLOWE lub STALOWE DOZOWNIKI PNEUMATYCZNE dozują olej wykorzystując sprężone powietrze i rozprowadzają go ze zbiornika do trudnodostępnych odległych punktów smarnych.
Skonstruowane by służyły jako zbiornik centralny systemu smarowania, potrzebują dodatkowych zaworów przeziernikowych regulujących przepływ oleju.
Sprężone powietrze jest dostarczane przez regulator ciśnienia zamontowany na urządzeniu. Sprawia to, że obciążenie działające wewnątrz zbiornika zostaje przeniesione do zaworu odpowiedzialnego za dozowanie.

Układy dozujące olej. Smarownice grawitacyjne i elektryczne

Układy dozujące olej

JEDNOSEKCYJNE SMAROWNICE elektryczne dostarczają wstępnie nastawione dawki oleju dozowane grawitacyjnie ze zbiornika, za pośrednictwem elektromagnetycznego lub ręcznego zaworu odcinającego do zaworu igłowego, posiadającego blokadę cierną służącą zachowaniu jego ustawień.

RĘCZNE SMAROWNICE KROPLOWE dostarczają wstępnie nastawione dawki oleju dozowane grawitacyjnie ze zbiornika, za pośrednictwem regulowanego zaworu igłowego, posiadającego blokadę cierną służącą zachowaniu jego ustawień.

Układy natryskowe do oleju

PNEUMATYCZNE DOZOWNIKI SYSTEMÓW ROZPYLAJĄCYCH podają olej do punktów smarnych . System składa się z akrylowego zbiornika centralnego, który rozprowadza olej za pośrednictwem jednej lub więcej dysz natryskowych.

PNEUMATYCZNE DOZOWNIKI SYSTEMÓW ROZPYLAJĄCYCH

Tego typu smarownice mogą być stosowane do smarowania przenośników, łańcuchów napędowych, przekładni zębatych, panewek kół jezdnych (typu trolley wheel), lin stalowych, taśm blachy wykorzystywanych w prasach dziurkujących, lub w każdym innym rozwiązaniu wymagającym utrzymywania filmu olejowego. Dzięki możliwości regulacji ciśnienia powietrza w zaworze igłowym znajdującym, się na dyszy rozpylającej, ilość rozpylanego oleju może być ustawiana dowolnie od niewidocznej gołym okiem mgiełki olejowej aż po gruby strumień.

PNEUMATYCZNE DOZOWNIKI SYSTEMÓW ROZPYLAJĄCYCH
PNEUMATYCZNE DOZOWNIKI SYSTEMÓW ROZPYLAJĄCYCH

 

Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Ustawienie przeglądarki internetowej umożliwiające stosowanie plików „cookies” oznacza zgodę na ich stosowanie. [x]