Smary i oleje do przekładni

Tryby

Płynne smary przekładniowe

Nazwa Zakres temperatur (oC ) Klasa konsystencji Opis

Turmosynthgrease ALN 1001/00

- 40 + 150 00

 

Syntetyczny płynny smar przekładniowy o wysokiej odporności na utlenianie i temperaturę. Zapewnia wysoką zdolność znoszenia obciążeń, dobrą ochronę przed zużyciem. Generalnie do przekładni narzędzi elektrycznych, obrabiarek, napędów nastawnika, łożysk igiełkowych i wszędzie tam, gdzie lepkość strukturalna smaru zatrzymuje przecieki i może redukować zużycie.

Turmopolgrease 00

- 40 + 130

 

00

 

Smar płynny o wysokiej obciążalności, dobrym współczynniku tarcia dzięki temu niskie temperatury robocze. Szczególnie do olejo-szczelnych przekładni przy smarowaniu zanurzeniowym, do prędkości obwodowej 8 m/s w pracy ciągłej.

Turmoplex EL 000 EP

- 35 + 120 000

 

Bardzo miękki smar płynny na bazie zmydlającego się litu z czynnymi chemicznie dodatkami EP do smarowania przekładni o dużym obciążeniu i sprzęgieł zębatych, także przy eksploatacji w środowisku wilgotnym i zapylonym. Odpowiedni dla jednoprzewodowych systemów smarowania.

Turmoplex ALN 1001

- 40 + 160

 

1

 

Smary płynne powstałe specjalnie do smarowania przekładni w wysokich temperaturach > 120 OC. Wysokie powinowactwo z metalami oraz doskonała stabilność termiczno-utleniająca zapewniana jest przez specjalny kompleks mydeł ALN Lubcon. Olej podstawowy, syntetyczny fluid, zarówno przy wysokich jak i niskich temperaturach, gwarantuje zawsze wystarczające tworzenie się warstewki smar. Przekładnie kątowe < 4 m/s , przekładnie zębate czołowe < 4 m/s , przekładnie ślimakowe < 1 m/s (koło zanurza się) , przekładnie ślimakowe < 4 m/s (ślimak zanurza się).

Turmoplex ALN 1001/0

0

 

Turmoplex ALN 1001/00

00

 

Turmogeargrease L 0

-30 + 120 0

 

Krótkowłóknisty wysokociśnieniowy smar przekładniowy odporny na wysokie obciążenia. Dla przekładni kół zębatych, ślimakowych oraz małych przekładni z małą mocą.

Thermoplex ALN 1001/00

- 40 + 150 00

 

Syntetyczny, płynny smar przekładniowy na bazie syntetycznych węglowodorów. Generalnie dla przekładni narzędzi elektrycznych, obrabiarek, łożysk igiełkowych i wszędzie tam, gdzie smary o strukturze wiskozowej mogą zatrzymać wycieki i zredukować zużycie.

Grizzly Grease Nr 1

- 30 + 150

 

0

 

Smar dla otwartych napędów zębatych, który dzięki nowej technologii oznacza koniec ery środków smarnych dla kół zębatych opartych na składnikach bitumicznych lub na asfalcie. Jest odporny na wysokie temperatury, ma dobre właściwości antykorozyjne i nie zawiera stałych substancji smarowych. Powstał jako smar dla otwartych przekładni o wysokim obciążeniu jak np. rozdrabniacze kruszywa. W przeciwieństwie do smarów dla kół zębatych na bazie asfaltu można polecić Grizzly Grease Nr 1 dla łożysk kulkowych, rolkowych, ślizgowych.

GLK-Fluid 249 NLGI 00 plus

- 35 + 180

 

00

 

Syntetyczny fluid przekładniowy dla wysokich obciążeń mechanicznych i termicznych. Gęstą konsystencję nadaje mu zagęszczacz na bazie litowej. Pod względem chemicznym jest bardzo odporny wobec agresywnych mediów i oddziaływania wody. Dobre zdolności startu na zimno zapewnione są przez lepkość oleju i korzystny punkt krzepnięcia. Nadaje się szczególnie do smarowania małych przekładni za pomocą smarowania zanurzeniowego.

Turmogeargrease B 0

- 30 + 180

 

0

 

Półpłynny smar o dobrych parametrach natryskowych z zawartością grafitu, dobrze przylepny, nie ściekający nawet przy wysokich temperaturach i obrotach przekładni. Przy niskich temperaturach dobrze rozprowadzalny, wodoodporny i dobrze chroniący przed ścieraniem. Dla wielkowymiarowych przekładni młynów kulowych w cementowniach, pieców rurowych z otwartym wieńcem zębatym firm Krupp-Polusius, KHD, F.L.Smidth, Fuller. Idealny przy zastosowaniach w centralnym układzie smarowania.

Oleje przekładniowe

Nazwa produktu

Zakres temperatur (oC)

Lepkość kinematyczna (mm2/s) 40oC/100oC

Opis

Turmopoloil 20 HD

- 30 + 220

110/20

Syntetyczny, wysokotemperaturowy olej przekładniowy i łańcuchowy, który ze względu na swoją termiczną i mechaniczną stabilność stosowany jest w ekstremalnie obciążonych przekładniach, a ze względu na możliwość pokrywania go lakierem, także w urządzeniach transportujących i suszarniach lakierniczych jako smar łańcuchowy. Nie jest mieszalny z olejami mineralnymi. Pozbawiony MoS2, bezsilikonowy możliwość przylakierowania.

Turmogearoil 22 OM

-30 + 130

21,9/4,35

Olej przekładniowy dla ekstremalnych obciążeń z chroniącą przed ścieraniem kombinacją substancji czynnych TURMOTEC. Pozwala na wygładzenie powierzchni kół zębatych, nawet jeśli wystąpiły już uszkodzenia spowodowane konwencjonalnym olejem. Dzięki metaloorganicznym składnikom, chroni przed pittingiem lub uszkodzeniami wywołanymi zmęczeniem. Odporny na utlenianie olej podstawowy, pozwala w połączeniu z inhibitorami na smarowanie przekładni bez wymiany oleju, do 40 000 godzin w temperaturach 80oC. Stosowany jest do smarowania przekładni czołowych, stożkowych, do przekładni zębatych oraz łożysk ze smarowaniem zanurzeniowym i obiegowym, jak i do sprzęgieł kłowych. Neutralny wobec materiałów uszczelniających. Nie wytwarza piany.

Turmogearoil 68 OM

67/8,8

Turmogearoil 100 OM

89,1/11,5

Turmogearoil 150 OM

141/14,9

Turmogearoil 220 OM

198,2/18,9

Turmogearoil 320 OM

293,3/24,1

Turmogearoil 480 OM

422,4/31

Turmogearoil EP 100

101/11,4

Olej przekładniowy do smarowania przekładni czołowych, stożkowych i ślimakowych. Zawierają dodatki EP, dzięki temu szczególnie sprawdziły się w warunkach dużych obciążeń - przekładnie i łożyska klatek walcowniczych, przekładnie maszyn górniczych, przekładnie rozdrabniaczy kruszywa. Cechuje się wysoką zdolnością znoszenia obciążeń, zapobiega rozruchowemu zacieraniu się, pittingowi przy docieraniu, nie emulguje, dobra ochrona antykorozyjna, dobre zachowanie wobec uszczelek i tworzyw sztucznych. Nie wytwarza piany.

Turmogearoil EP 150

157/15

Turmogearoil EP 220

218/18,8

Turmogearoil EP 320

323/23,1

Turmofluid GV 22

-30 + 120

19/4

Syntetyczne oleje uniwersalne do stosowania w niskich i wysokich temperaturach, przy trudnych warunkach pracy, względnie dla stosowania przez dłuższy okres. Gwarantowana jest neutralność wobec elastomerów i tworzyw sztucznych oraz metali kolorowych. Obok dobrych zdolności tłoczenia osiągane są także niskie współczynniki tarcia.

Turmofluid GV 46

48/8

Turmofluid GV 68

61,9/9,9

Turmofluid GV 100

96,4/17,4

Turmofluid GV 150

153/21,8

Turmofluid GV 220

204/26,8

Turmofluid GV 460

496/51,4

Turmofluid GV 680

686/64,2

Turmosol TRAK 50

22/3,7

Specjalny płyn dla przekładni ciernych. Optymalne przenoszenie mocy poprzez wysokie wartości tarcia, również przy podwyższonej liczbie obrotów.


Lanie oleju na tryby