Nazwa |
Zakres temperatur (oC ) |
Klasa konsystencji |
Opis |
Turmosynthgrease ALN 1001/00
|
- 40 + 150 |
00
|
Syntetyczny płynny smar przekładniowy o wysokiej odporności na utlenianie i temperaturę. Zapewnia wysoką zdolność znoszenia obciążeń, dobrą ochronę przed zużyciem. Generalnie do przekładni narzędzi elektrycznych, obrabiarek, napędów nastawnika, łożysk igiełkowych i wszędzie tam, gdzie lepkość strukturalna smaru zatrzymuje przecieki i może redukować zużycie.
|
Turmopolgrease 00
|
- 40 + 130
|
00
|
Smar płynny o wysokiej obciążalności, dobrym współczynniku tarcia dzięki temu niskie temperatury robocze. Szczególnie do olejo-szczelnych przekładni przy smarowaniu zanurzeniowym, do prędkości obwodowej 8 m/s w pracy ciągłej.
|
Turmoplex EL 000 EP
|
- 35 + 120 |
000
|
Bardzo miękki smar płynny na bazie zmydlającego się litu z czynnymi chemicznie dodatkami EP do smarowania przekładni o dużym obciążeniu i sprzęgieł zębatych, także przy eksploatacji w środowisku wilgotnym i zapylonym. Odpowiedni dla jednoprzewodowych systemów smarowania.
|
Turmoplex ALN 1001
|
- 40 + 160
|
1
|
Smary płynne powstałe specjalnie do smarowania przekładni w wysokich temperaturach > 120 OC. Wysokie powinowactwo z metalami oraz doskonała stabilność termiczno-utleniająca zapewniana jest przez specjalny kompleks mydeł ALN Lubcon. Olej podstawowy, syntetyczny fluid, zarówno przy wysokich jak i niskich temperaturach, gwarantuje zawsze wystarczające tworzenie się warstewki smar. Przekładnie kątowe < 4 m/s , przekładnie zębate czołowe < 4 m/s , przekładnie ślimakowe < 1 m/s (koło zanurza się) , przekładnie ślimakowe < 4 m/s (ślimak zanurza się).
|
Turmoplex ALN 1001/0
|
0
|
Turmoplex ALN 1001/00
|
00
|
Turmogeargrease L 0
|
-30 + 120 |
0
|
Krótkowłóknisty wysokociśnieniowy smar przekładniowy odporny na wysokie obciążenia. Dla przekładni kół zębatych, ślimakowych oraz małych przekładni z małą mocą.
|
Thermoplex ALN 1001/00
|
- 40 + 150 |
00
|
Syntetyczny, płynny smar przekładniowy na bazie syntetycznych węglowodorów. Generalnie dla przekładni narzędzi elektrycznych, obrabiarek, łożysk igiełkowych i wszędzie tam, gdzie smary o strukturze wiskozowej mogą zatrzymać wycieki i zredukować zużycie.
|
Grizzly Grease Nr 1
|
- 30 + 150
|
0
|
Smar dla otwartych napędów zębatych, który dzięki nowej technologii oznacza koniec ery środków smarnych dla kół zębatych opartych na składnikach bitumicznych lub na asfalcie. Jest odporny na wysokie temperatury, ma dobre właściwości antykorozyjne i nie zawiera stałych substancji smarowych. Powstał jako smar dla otwartych przekładni o wysokim obciążeniu jak np. rozdrabniacze kruszywa. W przeciwieństwie do smarów dla kół zębatych na bazie asfaltu można polecić Grizzly Grease Nr 1 dla łożysk kulkowych, rolkowych, ślizgowych.
|
GLK-Fluid 249 NLGI 00 plus
|
- 35 + 180
|
00
|
Syntetyczny fluid przekładniowy dla wysokich obciążeń mechanicznych i termicznych. Gęstą konsystencję nadaje mu zagęszczacz na bazie litowej. Pod względem chemicznym jest bardzo odporny wobec agresywnych mediów i oddziaływania wody. Dobre zdolności startu na zimno zapewnione są przez lepkość oleju i korzystny punkt krzepnięcia. Nadaje się szczególnie do smarowania małych przekładni za pomocą smarowania zanurzeniowego.
|
Turmogeargrease B 0
|
- 30 + 180
|
0
|
Półpłynny smar o dobrych parametrach natryskowych z zawartością grafitu, dobrze przylepny, nie ściekający nawet przy wysokich temperaturach i obrotach przekładni. Przy niskich temperaturach dobrze rozprowadzalny, wodoodporny i dobrze chroniący przed ścieraniem. Dla wielkowymiarowych przekładni młynów kulowych w cementowniach, pieców rurowych z otwartym wieńcem zębatym firm Krupp-Polusius, KHD, F.L.Smidth, Fuller. Idealny przy zastosowaniach w centralnym układzie smarowania.
|